Sommaren 2009-changing experience

Gör er redo för ett långt inlägg med massa känslor och en massa flum. Väldigt djupt men nödvändigt för mig! Människor i min närhet,bör läsa för ni är förmodligen delaktiga i inlägget :D Känn er älskade!

Jag tänkte på en sak,för jag har egentligen inte mycket att göra idag. Är ännu tröttare nu och ska bara vara hemma med familjen ikväll. Men när jag har riktigt tråkigt så börjar jag alltid fundera och idag började jag tänka tillbaka på sommaren som gått. Denna sommaren har varit den mest underbara i hela mitt liv och den har gjort mig till en helt ny människa. Det är rätt häftigt tycker jag,att man kan förändras på bara några veckor.

Jag tror egentligen att allting började när det var tre veckor kvar av nian och vi började med niornas spex på skolan. Jag har aldrig fått så många nya vänner som när jag verkligen lärde känna hela spexgänget,som var på över hundra pers. Man har aldrig känt sig så älskad som när man var endel av det gänget,att bara få kunna va och ha så jäkla roligt. Jag kommer ihåg,precis som Denice sa,att när spexet led mot sitt slut så var allting på topp och som bäst och då avslutades det. Men sen kom jag och tänka på-om vi inte alla hade vetat det där att vi bara hade tre veckor kvar tillsammans,om vi inte vetat att vi skulle skiljas åt om tre veckor,skulle vi haft så kul och kommit varandra så nära?
Ne jag tror inte det och det är det som gör mig så lycklig. Att tre små veckor gjorde mig så lycklig och fylld av kärlek. Jag har funnit så många nya vänner och kan uppriktigt säga att jag älskar dom allihop med hela mitt hjärta.

Nästa stora steg för oss nior var ju såklart att gå ut nian och veta for sure att vi skulle skiljas åt och inte komma tillbaka till varandra och samma skola när sommaren var över. Så självklart gjorde vi det bästa av situationen och kramade om varandra allihop och bara hade det bra. Jag har aldrig gråtit så här mycket förut som den sista veckan med dessa underbara människor.
Dagen efter avslutningen träffades vi dock jättemånga från spexgänget och grillade och hade det bra tillsammans,bevis på att vi inte riktigt kan släppa varandra!
Dom har gjort att jag växt som person,för att känna sig så önskad gör att självförtroendet flyger spikrakt uppåt.

I början av sommarlovet åkte jag upp till mina kusiner,min moster och morbror i Stockholm. Här skulle vi fira midsommar med en familj vi står nära. Det var såklart lika underbart som vanligt. Att bara kunna va tillsammans med dom känns så bra,att kunna känna sig som endel av dom. Att få känna sig önskad där är nått av det mest underbara som finns!
Tyvärr gick dagarna i Stockholm för fort för det var snart dags att ta flyget hem igen. Som tur var hade jag nått att längta efter hemma! För bara två dagar efter att jag kom hem bar det av till en ännu större stad ju.

Jag skulle bege mig på den största resan i mitt 15-åriga liv,jag och pappa skulle bege oss till The Big Apple, japp New York och spendera en vecka där. I New York växte jag som person,lärde mig att ta ansvar men även nått ännu viktigare, att bara kunna ha kul och bara va. Jag kom också närmare min pappa vilket var jättekul!

Det jag älskade med att komma hem från New York var att min sommar inte var planerad när jag kom hem. Resten av mitt lov kunde vara så spontant som jag bara ville att det skulle vara.Det är något jag saknat väldigt mkt eftersom livet ofta är väldigt strukturerat annars... Dagen efter jag var hemma träffade jag min älskade Denice igen och det var så himla underbart att få träffas efter så länge.
Har ni nånsin haft den känslan att någon verkligen fattats och när man träffar den personen igen så blir allt perfekt? Det kändes verkligen så att träffa den underbara flickan igen!

Något som verkligen gjort mitt lov tipp topp är ju självklart allt shake på Deep! Jag tror vi var där tre gånger och ni kan inte förstå hur mycket man vill tillbaka,bara under bilresan hem. Jag har aldrig känt mig så självsäker innan,det kan jag ju säga. Att känna att man faktiskt ser bra ut,att känna att man faktiskt hör hemma där precis som alla andra som är där gör. Och att få uppleva det med mina bästa vänner-jaa det kan ju inte bli bättre.
Varje gång på Deep har bara blivit bättre och bättre och natten igår var den bästa nånsin.Gud vad vi dansade och man ville inte gå hem. Att ha fått träffa nya människor,även fast att man inte känner dom,och fått ha sjukt jäkla roligt och inte tänka på morgondagen har varit fantastiskt!

I slutet av sommaren var även jag,min mamma och Peter och vår grannfamilj som vi spenderar mycket tid med på Bakken i Danmark. Jag måste bara berätta att jag verkligen älskar min familj supermycket som alltid respekterar det jag vill och behöver och jag skulle inte kunna leva utan dom. Dagen på Bakken var så himla rolig för jag behövde verkligen inte vara nån annan än mig själv-det är nog det bästa jag lärt mig på hela sommaren-Att vara mig själv.

Jag vill avsluta med att tacka tre människor för att ha gjort mitt liv till det allra bästa det kan vara och som alltid finns där för mig som jag älskar så mycket så dom inte kan förstå det.
Denice.Emii och Bex.
Ni tjejer är dom som får mig att vara glad,tröstar när jag är ledsen,finns när jag behöver och bara är när det behövs. Jag kan prata med er om allt och ni är mitt allt. Ni är allt mellan himmel och jord och jag vet verkligen inte vad jag skulle göra utan er,jag hoppas ni vet hur älskade ni är.
Okej för att använda interna skämt TTYS bitches,haha!

Denice,Emii och jag utanför Deep igår,13 augusti 2009

Tack alla ni som gör mitt liv till det bästa det kan vara och tack till Sommaren 2009 som har gjort mig till en ny människa,en bättre människa,en människa jag är mäkta stolt över att vara.

Kram
Christina


Kommentarer
Postat av: emii

super fint inlägg!!

älskar dej gumman

2009-08-15 @ 18:44:35
Postat av: Jennilie

Sv: Tack. Jag är helt såld på färgstarka naglar nu!!=D Haha neh faktiskt, om jag nån gång kommer ta på mig en keps kommer det bli New Moon kepsen, utan tvekan! Jag har sett trailern och gaaah vad bra den är :D :D :D

Kram!

2009-08-15 @ 19:50:59
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Sv: Hehe, tack ;)

2009-08-15 @ 19:55:42
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0