11 september 2009 Nine Eleven

Hejhej!
För åtta år sedan,idag,i New York City kapades fyra olika plan av terrorister och dessa plan skulle tillsammans flyga in i World Trade Center. Klockan 8.46 (lokal tid) flög det första planet in i WTC norra torn, klockan 9.03, endast 17 minuter efter flyger ett annat plan in i WTC södra torn och kl 9.59, 57 minuter sedan faller det södra tornet. Klockan 10.29, 30 minuter efter, kollapsar det norra tornet och uppdraget var slutfört.

Bara att läsa det gör en ledsen. Jag själv som var i New York i sommar,och såg Ground Zero kan inte förstå hur någon kan vara så känslokall och göra något sådant. Att stjäla så många liv...

Har försökt att inte tänka på det idag, men datumet slog mig redan när jag vaknade. Tänk att det är hela 8 år sedan. Jag kommer faktiskt ihåg hur jag satt i skolan. Vår lärare berättade vad som hade hänt och vi höll en tyst minut.
Sen kommer jag ihåg att vi pratade mycket om det i skolan för att vi skulle förstå.
Kommer du ihåg vad du gjorde när det hände? Kommentera!

Eftersom jag är sjuk idag kommer kvällen spenderas nerbäddad och mysa framför tvn!
Ha det bra alla ni söta läsare!

Kram
Christina


New York City
World Trade Center: De två tornen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0