D dag!

Hejhej!
Förlåt förlåt förlåt för att jag varit så himla oaktiv på bloggen,får förbättra mig. Har så mkt i skolan så det är svårt att få in allt.

Idag har jag d-dag,toppenskönt att vara ledig mitt i veckan och sen bara ha en skoldag tills helgen! Mkt i skolan just nu,många läxor så det ska göras idag. Så är man klar med det. Har en lab rapport i Biology som ska lämnas in och sen en massa fraser på spanska. Så jag har endel på planeringen.
Annars spenderas dagen i myskläder-wihoo! Och tv-tittande,läsa lite,bara ta det riktigt lungt. Slutar tidigt imorgon och sen drar iaf tjejerna från klassen och äter lunch i Lund eftersom vi slutar precis innan lunchen :) Jättemysigt.
På kvällen drar vi hem till Moa istället för skolans insparksfest (en fest som inte bådar gott för årets ettor..). Vi har egen fest istället!

På lördag blir det väl att vila litegrann. Slappa och så. Inget planerat kan vara riktigt skönt tycker jag,antingen gör man inte ett skit eller så hittar man på nått spontant-ett av världens bästa ord om du frågar mig! Inte för att jag är särskilt bra på att agera spontant så försöker jag iaf!

På söndag ska jag på bio med pappa och hans tjej. Vi ska se "Allt för min syster"
Handling (från http://www.sf.se/):
”Hur långt är en förälder beredd att gå för att rädda livet på sitt barn?”. 

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

Se trailer: http://www.sf.se/filmer/film/16002671/Allt-foer-min-syster

Den verkar verkligen bra tycker jag,kommer förmodligen gråta floder.
Nu ska jag ge mig på spanskan så jag blir klar med den!

Föresten,jag kunde bara sova till typ halv nio-kvart i nio. Fler än jag med numera inbyggd väckarklocka? hihi

Kram
Christina :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0