"I used to rule the world,seas would rise when I gave the word..."

Japp Coldplays Viva La Vida dånar ur mina högtalare just nu. Jag kan inte undvika att älska den låten,på nått sätt får den mig alltid på ett så mycket bättre humör. Jag vet inte varför,det är typ feelingen i låten.
Är toppenglad för Denice att hon är på så bra humör,det är toppen! Jag är fortfarande i min livs berg-o-dal-bana som just nu är i mitten av en backe,jag vet inte om jag är påväg upp eller ner..
Skönt att sluta tidigt både idag eller imorgon. Ibland är det bra att ha lärare som är ute och reser med de äldre eleverna,hihi.

Har en massa spanska som mamma lovat att förhöra mig på,en lång text om Christopher Columbus som jag btw inte kommer lära mig det spanska namnet på,det är liksom inte svårt,jag bara kan inte få in det. Han heter... erhm... jaa varför inte bara säga Christopher Columbus va? Vi är ju i Sverige nu!
Sen har vi massa oregelbundna verb som vi ska böja i perfekt,wihoo toppen! Not..

Men när jag väl lärt mig det så ska det nog funka huh...?
Hatar dock min spansklärares metod att förhöra. Hon anser att man ska inte bara lära sig texten och förstå den. Man ska även kunna den ordagrannt. Alltså kunna vartenda ord,varenda mening. Kunna texten utantill alltså. Så får vi ett papper där hon tagit bort ord och vi ska fylla i dom... är inte det väldigt strange?

Btw, 66 dagar till New Moons premiär,hihi!

Nu ska mamma förhöra mig på el texto (det ni ;P)
Kramar
Christina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0