Skolan en onsdag :)

Idag började Denice med idrott och hälsa. Fast eftersom det var första lektionen pratade han bara om ämnet och så och så fick vi fylla i ett papper om våra erfarenheter av ämnet och sen fick vi gå. Allt detta tog typ 40 min, sen hade vi en timme o 5 minuter dötid. Johanna, Sara och jag tänkte kolla var stället som vi ska vara på nästa lektion låg. Men vi orkade inte och vi hittade inte så bra heller, så vi kom fram till att det var bäst om vi gick tbx innan vi gick vilse :P


Engelska sen, då vi fick göra diagnostiskt test och skriva en liten uppsats. Vi fick två ämnen att välja mellan, jag valde "Self-portrait". Texten skulle vara minst två sidor, så det blev mycket onödig utfyllnadsinformation och en väldigt tråkig text, enligt mig. Men den var grammatiskt rätt och var två sidor plus några rader, så jag gjorde rätt :)

Efter det var det dags för första spansklektionen. I min klass läser typ alla spanska. Det var meningen, så att vi skulle ha spanska tillsammans och inte behöva delas in i grupper. (Detta funkade såklart inte. En kille hade franska och två andra hade danska...Bra organiserat Polhem!)
Vi fick göra ngn sorts presentationsgrej och sen svara på frågor om spanska och Spanien. Typ "Vad heter Maradona i andranamn?" och "Vad heter tjurfäktare på spanska?". Dessa frågorna ska vi kunna svaren på till imorgon. Väldigt användbart, elr hur? Hur ofta snackar jag om tjurfäktning egentligen?

Efter lunchen hade vi samhäll, lektionen där alla sover. Den och svenskan är värst. Oj, vad tråkigt det är!
Men hon var bra på det sättet att när vi skulle ha fem minuters paus och hon skulle gå och kopiera kom hon tjugo minuter för sent, fem minuter innan vi slutade :D

På tåget hem sen var det mååååånga människor och en dum idiot hade ställt en cykel precis vid dörren, elr vad det heter. Och när tåget startade så ryckte det ju till, och då hade en tant fastnat i cykeln så hon ramlade rakt in i väggen. Hon blev inte skadad elr så, men vem fan ställer en cykel där? Jävla idiot :P

Nä, nu ska jag hjälpa till med maten :) Denice gör sallad!

Kramar! Denice


Kommentarer
Postat av: Anonym

Går inte du samhäll??

2009-08-28 @ 15:52:51
Postat av: MISSEXTRA

Hoppas att du får en superbra lördag!:)

2009-09-05 @ 15:29:07
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0